čtvrtek 1. října 2015

Healthy lifestyle I.

Potřebujete hodně silnou motivaci proto, abyste žili zdravě a nejenom o tom mluvili? Co takhle si neříkat: „Od zítřka jím pořádně, cvičím, do školy a práce budu chodit pěšky. Svačiny si budu brát jedině z domu, protože si pak nekoupím jenom něco rychle, abych zahnala hlad.“ Na to člověk potřebuje mít medvědí odhodlání. Moje rada zní, začít pomalu a postupně. Není to žádná novinka, ale funguje to.

Pro mě prvním krokem bylo vyměnění sladkých vod, za čistou. Měla jsem ráda ochucené Mattoni (dobrá, stále je mám ráda) a celkem dlouho trvalo, než mi začala čistá voda vůbec chutnat. Ale dnes mi nepřijde divné pít vodu z kohoutku, nebo si jí dochutit mátou a citronem. Neřeknu vám, jestli jsem tímto něco zhubla, ale mám ze sebe dobrý pocit a navíc nemusím pořád s sebou nosit těžké láhve s pitím.



Jenom pro zajímavost: 2 litry ochucené Mattoni má cca 500kcal, čistá voda 0kcal, zelený čaj cca 10kcal, voda s citronem a mátou 2kcal.


Abych se odměnila a vyřešila problém, že všude kohoutková voda trochu jinak chutná a ta pražská nepatří k těm nejlepším, pořídila jsem si láhev s filtrem.


Dalším krokem k „healthy lifestyle“ je zařadit do jídelníčku více zeleniny a ovoce. Nosit si ovoce připravené ke svačině místo rychlého shánění čehokoliv na zaplácnutí hladu a večeřet zeleninu na několik způsobů je moje další výzva. Štěstí, že mám ráda okurkový salát, caprese salát a různé varianty.


Vytvořit si rutinu trvá přibližně tři týdny a ještě chvíli déle trvá, pokud vám něco nechutná a musíte si zvyknout na chuť. Takže přibližně za měsíc, budete mít snad radost sama ze sebe, že jste zase o krok blíže k cíli a já budu přemýšlet, co bude mým dalším úkolem.

Vaše Miška

Žádné komentáře:

Okomentovat